Ново явление засяга строителния бизнес (в САЩ б.пр.), наречено „Голямата оставка“ или „Голямото напускане“.
В началото на 2021 г. хората започнаха да напускат работните си места масово. Всъщност списание Fortune съобщи, че 4,5 милиона служители са напуснали работата си само през ноември, предхождани от над 12 милиона други, които са напуснали през месеците от август до октомври!
Защо това е важно за Вас?
Не сме разговаряли с предприемач или собственик на бизнес по този въпрос, който да не ни сподели, че най-голямото им предизвикателство е наемането на хора. Освен това новинарски източници съобщават, че около 50% от хората обмислят смяна на работата в момента.
Помислете за това – може би половината от хората Ви обмислят да напуснат в много близко бъдеще! Това е плашещо!
McKinsey направи проучване, в което зададоха и на работодателите, и на служителите един и същ въпрос: Защо хората напускат работата си? Ще бъдете изненадани от противопоставянията между отговорите на работодателя и служителя.
Как отговориха работодателите на въпроса?
- Възнаграждението.
- Баланс между работата и личния живот.
- Служителите така или иначе са били в лошо физическо или психическо здраве.
Как отговориха служителите?
- Не мисля, че компанията ми ме оценява достатъчно като служител.
- Не се чувствам оценен от моя мениджър.
- Не изпитвам чувство за принадлежност на работното място.
Работодателите посочиха осезаеми неща: пари, здраве или баланс между професионалния и личния живот. Служителите говориха за по-емоционални неща. Не се чувстват ценени и не изпитват чувство за принадлежност. Тези противоположни отговори показват ярък контраст. Работодателите си мислят, че познават хората си, но всъщност не е така!
Как може да се борите с Голямото напускане? Как можете да накарате хората си да гледат на Вас като на работодател, при когото искат да останат и да бъдат част от Вашето бизнес семейство?
Първо, започнете да работите усилено сега, а не от утре.
Заемете се сериозно със ситуацията, защото при недостиг на работници най-лошото нещо, което може да Ви се случи, е по-добрите да напуснат.
Това трябва да е ужасяващо. Имате толкова много възможности и изведнъж не сте в състояние да осигурите работни места по начин, който да се хареса от работниците. Това е кошмарът на всеки предприемач. Действайте сега! Съберете се с екипа си, разберете какво правите правилно и в какво грешите и хванете бика за рогата преди да е станало късно!
Второ, направете оставането на служителите Вашата основна цел.
Да държиш на качествените си хора е по-важно от всякога, защото те са изключително трудно заменими. Задържането на дори не толкова важните хора е по-важно от всякога! Всички сте виждали статистическите данни за това колко струва замяната на напуснал служител. Разходите, включително алтернативните разходи, сега са безобразно високи.
Трето, попитайте хората си какво искат.
Един от моите консултанти ми изпрати доклад от 70 страници за „перфектния стимул“, в който имаше всякакви данни, за да подкрепят твърденията си. В общи линии стигнаха до заключението, че пътуванията за лов и риболов са страхотни за ръководителите на проекти и управителите. Но какво ще стане, ако Вашите ръководители на проекти или майстори не ловуват или имат малки деца у дома и не могат да си позволят да отсъстват за няколко дни? Зиг Зиглар казваше, че можете да получите всичко, което искате в живота, ако помогнете на достатъчно други хора да получат това, което искат. Направете първата стъпка да попитате служителите си какво искат и, ако е възможно, помогнете им да го получат.
Четвърто, работете върху Вашите мениджъри.
Умението номер едно, което липсва на мениджърите, е, както се досещате, комуникацията! Научете ги как да общуват. Майк Флендже от Family Business Institute казва, че разликата между мениджъри и лидери е, че мениджърите вършат задачи, докато лидерите ръководят и вдъхновяват хората. Виждате ли разликата? Работете върху Вашите мениджъри и им помогнете да подобрят комуникацията си, особено за едно нещо, което им липсва най-много: УМЕНИЯ ЗА СЛУШАНЕ.
Пето, сближете се!
Пишем за важността на стратегическите планове през цялото време. Това, за което не говорим, е ежедневният акт на свързване на стратегическия план и неговата мисия, визия, ценности и цели с работата, която Вашите служители изпълняват. На Вашия счетоводител, например, може да му е трудно да разбере как работата му е свързана с мисията или ценностите на компанията. Може да се наложи да демонстрирате как работи връзката и да покажете как всяка работа, без значение колко рутинна е, допринася за общата мисия и как всички в екипа са важни.
Техника, която научихме от нашите партньорски групи и класове в Boot Camp, е, че някои лидери излизат и купуват куп ваучери за подаръци. Когато видят някой да илюстрира ценностите на компанията, те го награждават веднага. След това те похвалват поведението, което лицето е проявило и как това е спомогнало да се свържат с мисията или визията на фирмата. Давайте награди на служителите си и след това говорете за тях, така че и другите хора също да започнат да ги искат.
И накрая, помислете за служителите си по различен начин.
Брайън Трейси каза, че всеки човек наистина е главен изпълнителен директор на собствената си компания за лични услуги. Всеки един от Вашите служители може буквално да вземе своята компания за лични услуги, да мине от другата страна на улицата и утре да продаде тези услуги на Вашия конкурент. Мислете за служителите си като за изпълнителни директори на техните собствени малки компании и мислете за тях като за собственици на малък бизнес с възможности.
„Голямото напускане“ е реално нещо и всеки предприемач се нуждае от новаторска стратегия за привличане и запазване на най-ценния актив – Вашите хора.
Източник: Roofing & Exteriors