За ремонта на около 100 пешеходни моста в Страсбург са използвани настилки от местна дървесина вместо от тропически дървета. Замисълът е добър – по-малко обезлесяване – но се е стига до ускорено износване, изострено от развитието на активната мобилност – към пешеходците се присъединяват тротинетки, велосипеди, а понякога и моторни скутери. 30-те засегнати общини и квартала се сблъскват с по-честата и скъпа поддръжка на няколко хиляди кв.м. настилка.
Алтернативно решение
Според производителя има много аргументи в полза на този материал, който от ботаническа гледна точка е трева. Това е неограничен екологичен ресурс с устойчиво отглеждане и контролиран ритъм на събиране на реколтата. Той има висока механична якост, висока стабилност на материала през целия експлоатационен живот, висок клас на издръжливост и стабилност на размерите, което е доказано от сертификацията EN350, клас 1, EN335 клас 4.
Въпреки големия трафик на пешеходния мост, дъските остават стабилни: няма пукнатини, отчупвания или надраскване, които биха изисквали честа и трудоемка поддръжка и скъп ремонт. Дъските за настилка Bamboo X-treme са с клас на употреба 4 (EN 335) и клас на устойчивост 1 (EN 350/CEN/TS 15083-2 и EN 350/CEN/TS 15083-1), което е доказателство за техния дълъг живот.
Според фирмата, повишената безопасност и комфорт за потребителите също са важни. За моста доставят подови дъски със система против приплъзване. Това са ленти от корундова смола, които се отливат в жлебовете.
Третото предимство е практическото приложение на системата за закрепване GRAD – система за подконструкция, разработена от едноименната компания. Дъските просто се „щракват“ върху алуминиева релсова система, оборудвана с щипки за закрепването им.
Източник: stroiteli.bg