Изберете страница

„Арена климатичен обет“ – така би трябвало да звучи на български името на стадиона с 18 100 места, който ще бъде открит от Amazon. Това е част от плана на голямата технологична компания да стане изцяло въглеродно неутрална до 2040 г. Стадионът се намира в Сиатъл в САЩ, съобщи фирмата.

Очаква се спортното съоръжение, чието оригинално име е Climate Pledge Arena, да бъде първият в света стадион, сертифициран като нулевовъглеродна сграда от своя вид. Той ще отвори врати през 2021 г.

Стадионът ще се захранва изцяло с възобновяема електроенергия, частично осигурена от соларни панели на покрива. Ще компенсира всичките си останали емисии от събития чрез инвестиции в горски проекти, добави фирмата.

Реално стадионът не е нов – това е преустроен многофункционален спортен стадион, по-рано наречен Key Arena. Сега обаче той ще се „прероди“ като част от инициативата на технологичния гигант, наречена „Climate Pledge“. Тя е стартирана миналата година заедно със зелената организация Global Optimism с призив към предприятията да си поставят цели за постигане на въглеродна неутралност до 2040 г.

Основателят на Amazon и неин главен изпълнителен директор – милиардерът Джеф Безос, заяви, че „Арена климатичен обет“ ще служи

„като напомняне за важността на борбата с изменението на климата“.

Всички дейности в новия стадион трябва да бъдат с „нулеви отпадъци“. Ще се използват такива кутии за храни и напитки, които са или за многократна употреба, или компостируеми. Така най-малко 95% от отпадъците няма да отиват на депото.

Освен това преустроената спортна площадка сега е препроектирана така, че да използва регенерирана дъждовна вода за производството на леда за хокейните мачове, които ще се играят там. Билетите ще включват безплатно возене с обществен транспорт за намаляване на използването на частни автомобили в дните на мачовете.

Новината звучи обещаващо, но доста хора не повярваха, че това е наистина „зелен“ проект. Amazon неведнъж е критикувана за това, че не полага усилия за опазване на климата. Това нееднократно е било тема на протест на нейни собствени служители. Много от външните наблюдатели също намират проекта за лицемерен. Те смятат, че е нелепо подобен стадион да бъде рекламиран от фирма, „чийто бизнес-модел се базира на индивидуални доставки чрез самолети и камиони, които лапат изкопаеми горива“.

Източник: GreenTech.bg