Не е изненадващо, че слушането се нарежда като най-важното умение за устна комуникация на работното място. Когато лидерите слушат добре, служителите се чувстват ценени и ангажирани, по-удовлетворени са от работата си и съобщават за по-високи нива на психологическа сигурност, според Harvard Business Review.
Harvard Business Review споделя следните техники, които да ви помогнат да станете по-добър слушател:
- Слушайте до края. Много е важно да бъдете напълно присъстващи, когато слушате. Докато някой друг говори, хората често планират какво да кажат или прекъсват с решение или подобна история. Ако откриете, че сте склонни към това поведение, спрете и си напомнете да слушате докрай. След като човекът завърши, отделете момент, за да обмислите това, което сте чули, преди да отговорите. Събеседникът ви вероятно ще оцени по-бавния и обмислен отговор.
- Слушайте, за да обобщите – не да решавате. Слушате ли, за да решите, или за да разберете? Изкушаващо е за лидерите да се опитват да решават всеки проблем, но е важно първо да се фокусирате върху разбирането на цялостната картина. Когато човекът приключи с изказването си, отразете това, което сте чули, и обобщете казаното, за да потвърдите, че сте разбрали правилно. Ако сте разбрали грешно, това дава възможност на събеседника да уточни.
- Слушайте както за връзката, така и за съдържанието. Слушането включва връзката с другия човек (отношения) и информацията, която той или тя споделя (съдържание). Много хора са склонни да се фокусират върху едното от двете, така че е важно да намерите баланс. Слушайте с емпатия и разбиране, за да изградите доверие във взаимоотношението, но бъдете готови да задавате трудни въпроси и да обсъждате следващите стъпки по отношение на съдържанието.
- Слушайте за ценностите. Когато някой ви говори, това е възможност да научите повече за него и да разберете какво е важно за него като личност. Това включва развиване на интуицията и уменията за възприятие, докато слушате. Разбирането на това как ценностите на хората влияят върху тяхното поведение на работното място може да бъде невероятно лидерско умение, защото ценностите често определят какви ситуации възприемаме като предизвикателни и как реагираме на тях. Ако разберете как и защо вашите подчинени реагират на дадена ситуация, можете да използвате това прозрение, за да им помогнете да решават проблеми и да постигат успех.
Източник: https://nrca.net/
0 коментара